ارتفاع پست

اینجا ارتفاع پست، با وضو وارد شوید...

ارتفاع پست

اینجا ارتفاع پست، با وضو وارد شوید...

وبــسایـت ارتفاع پـــست...
ارتفاع پست

موسای مایی و عصای دیگرانی
یعنی شما آقای از ما بهترانی
از تو فقط چوپانیت را درک کردیم
پس حقمان است اینکه ما را می چرانی
دور از من و این گله های کوچ کرده
این جمعه هم،پیش خدا خوش بگذرانی

دیدگاه های شما
۰۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۰۰:۴۶

کلام نـور


·        رسول خدا (صل الله علیه وآله وسلم) فرمود ،سه گروه هرگز داخل بهشت نمی شوند:

 

               i.            دیوث، کسی که نسبت به عفت ناموس خود بی تفاوت است.

             ii.            زنی که خود را در لباس و حرکات و امور دیگر شبیه مرد سازد

           iii.            شرابخوار

منبع روایت: میزان الحکمه : ج 2 ص 102

·        حضرت محمد بن عبدالله (صل الله علیه وآله وسلم) فرمود: پدرم ابراهیم (علیه السلام) مرد غیرتمندی بود، لکن من غیرتمندتر هستم.  وخداوند بینی مسلمانی را که غیرت ندارد به خاک ذلّت می مالد .

منبع : مکارم الاخلاق : ص 239، وسائل الشیعه : ج 14 ص 76 ، بحار الانوار : ج 103 ص 249 ، و کافی : ج 5 ص 536

·        حضرت امام علی (علیه السلام) می فرماید: خداوند لعنت کند کسی را که غیرت ندارد؛ و نیز فرمود: کسی که غیرت ندارد قلبش واژگون و سیاه است.

منبع : وسائل : ج 14 ص 176 ، کافی : ج 5 ص 536

·        یحیی مازنی می گوید: من مدّت زیادی همسایه حضرت علی (علیه السلام) بودم و ( منزل ما ) نزدیک خانه ای بود که حضرت زینب(سلام الله علیها) در آن ساکن بود.  به خدا قسم در این مدت نه من زینب(سلام الله علیها) را ( بیرون ) دیدم ، و نه صدایش را ( از داخل خانه ) شنیدم.  هر وقت می خواست به زیارت قبر شریف جدش رسول خدا (صل الله علیه وآله وسلم) مشرف شود شبانه از منزل خارج می شد در حالی که امام حسن (علیه السلام) در طرف راست او و امام حسین (علیه السلام) در طرف چپش و امیر المؤمنین (علیه السلام) در جلو او حرکت می کردند . و هنگامی که حضرت زینب (سلام الله علیها) به قبر شریف رسول خدا (صل الله علیه وآله وسلم) نزدیک می شد حضرت علی (علیه السلام) جلوتر می رفت و نور چراغی را که بالای سر پیامبر (ص) بود کمتر می نمود. یک مرتبه امام حسن (علیه السلام) علت این کار را از آن حضرت سؤال نمود ، حضرت علی (علیه السلام) در جواب فرمود : می ترسم ( کسی زیارت آمده باشد ) و به خواهرت زینب نگاه کند .

منبع: زینب کبری سلام الله علیها ص 28 ، علامه نقدی

·        علی بن ابراهیم در تفسیرش می گوید : وقتی حضرت موسی (علیه السلام) خواست با دختر شعیب به طرف منزل حضرت شعیب (علیه السلام) برود دختر حضرت شعیب در جلو حضرت موسی به راه افتاد . در اثر وزش باد ،  لباس به بدن وی می چسبید و حجم بدن آشکار می شد . حضرت موسی به او گفت : تو در پشت سر من راه بیا و به وسیلـۀ سنگ راه را به من نشان بده ، چون ما از قومی هستیم که به پشت سر زنان نگاه نمی کنیم. حضرت شعیب به دخترش گفت : چگونه دانستی که او امانتدار است ؟ دختر در جواب پدرش گفت : او در میان راه از من خواست تا پشت سر او حرکت کنم و پیش رویش راه نروم .

منبع : مستدرک الوسائل : ج 2 ص 555 – چاپ قدیم : ج 14،  ص 273 جدید

·        ابن عباس می گوید : حضرت موسی (علیه السلام) مرد غیرتمندی بود و به سبب همین با مردان در خانه اش رفت و آمد نمی کرد،  تا همسرش دیده نشود. ( هیچ گاه مردی را به خانه اش در محلی که همسرش حضور داشت، نمی برد ).

منبع : سفینه البحار باب ، غیر

·        امام صادق(علیه السلام) فرمود : بهشت بر دیّوث ( کسی که نسبت به زن و دختر و خواهرش و... بی تفاوت است و غیرت ندارد ) حرام است.

منبع : کافی : ج 5 ص 537

·        رسول گرامی اسلام(صل الله علیه وآله وسلم) فرمود : هر مردی که  زنش خود را آرایش کند و با آن حالت از منزلش بیرون آید ، آن مرد دیوث می باشد . و اگر کسی چنین مردان بی تفاوت در مقابل همسر و ( دختران و خواهرانشان ) را دیوث بنامد گناهی نکرده است . و نیز زنی که خود را زینت و خوشبو نماید و از خانه اش خارج شود و شوهرش به این کار راضی باشد برای هر قدمی که این زن بر می دارد برای شوهرش خانه ای در جهنم بنا می شود.

 منبع : بحار الانوار ج 103 ص 249 سفینه البحار ج 2 ص 586

·        رسول خدا (صل الله علیه وآله وسلم) فرمودند: خدا لعنت کند زنانی که خود را شبیه مردان در آورند ، وخدا لعنت کند مردانی که خود راشبیه زنان می کنند

منبع روایت : مستدرک الوسائل : ج 1 ص 208 . چاپ قدیم ج 3 ص 246 جدید

·        رسول خدا (صل الله علیه وآله وسلم) می فرماید : کسی که خود را شبیه غیر مسلمانان در آورد ، از ما نیست . و نیز فرمود : هرکس خود را شبیه گروهی کند ، از آنها محسوب می شود.

منبع روایات : نهج الفصاحه : ص 509 و سنن ابی داود : ج 4 ص 44

·        امام صادق (علیه السلام) می فرماید : خداوند سبحان به یکی از پیامبران وحی کرد که به مومنان بگو : در لباس ، آداب و رسوم دشمنان خدا را سرمشق قرار ندهید . اگر چنین کنید شما هم مانند آنها جزء دشمنان خداوند محسوب می شوید

 منبع روایت : وسائل الشیعه ج 3 ص  279

·        حضرت امیر المومنین فرمود : روزی من و فاطمه بر حضرت رسول (صل الله علیه وآله وسلم) وارد شدیم دیدیم آن حضرت به شدت گریه می کند . عرض کردم : یا رسول الله !پدر و مادرم به فدایت باد . چرا می گریید ؟ فرمود : یا علی شبی که مرا به معراج و آسمان ها بردند زنان امتم را در عذابی سخت دچار دیدم حال به فکر آن ها افتادم و از شدت عذابی که بر آن ها وارد می شد می گریم .. به دلیل طولانی بودن روایت ما در اینجا به سه مورد از عذاب  اشاره می کنیم . پیامبر گرامی اسلام (صل الله علیه وآله وسلم) فرمودند: زنی را دیدم که به موهای خود آویخته شده بود و مغز سر او در اثر حرارت و گرمی آتش به جوش آمده بود . او زنی بود که موهای خود را از نامحرم نمی پوشانید...  زنی را دیدم که گوشت بدن خودرا می خورد و آتش از زیر او شعله می کشید.  او زنی بود که برای غیر شوهر زینت می کرد...  زنی را دیدم که در تنوری از آتش به پاهای خود آویخته شده بود ( و سر او آویزان بود ) او زنی بود بدون اجازه شوهر از خانه بیرون می رفت.

منبع روایت : بحار الانوار ج 18 ص 351

·        اسماء دختر ابوبکر و خواهر عایشه به خانه پیغمبر اکرم (صل الله علیه وآله وسلم) آمد در حالی که جامه های نازک و بدن نما پوشیده بود . رسول اکرم (صل الله علیه وآله وسلم) روی خویش از او بر گرداند و فرمود : ای اسماء همین که زن به حدّ بلوغ رسید سزاوار نیست چیزی از بدن او دیده شود ، مگر از مچ دست به پایین و صورتش

 مسئله حجاب ص 134 سنن ابی داوود ، ج 4 ص 62

·        رسول خدا (صل الله علیه وآله وسلم) خطاب به حَولاء همسر عطاره ،  می فرماید : ای حولاء ، زینت خود را برای غیر شوهرت آشکار نکن و برای زن جایز نیست مچ و پایش را برای مرد نامحرم آشکار سازد و اگر مرتکب چنین عملی شد اول اینکه : خداوند سبحان همیشه او را لعنت می کند . دوّم اینکه : دچار خشم و غضب خداوند بزرگ می شود . سوم اینکه : فرشتگان الهی هم او را لعنت می کنند . چهارم : عذاب دردناکی برای او در روز قیامت آماده شده است . ای حولاء هرزنی که به خداوند سبحان و روز قیامت ایمان دارد زینتش را برای غیر شوهرش آشکار نمی کند و هنمچنین موی سر و مچ خود را نمایان نمی سازد و هر زنی که این کار ها را برای غیر شوهرش انجام دهد دین خود را فاسد کرده و خداوند را نسبت به خود خشمگین کرده است .

منبع روایت : مستدرک الوسائل ج 2 ص 549؛ با چاپ جدید ج 14 ص242

·        امام صادق (علیه السلام) فرمود : برای زن مسلمان جایز نیست که روسری و پیراهنی بر تن کند که بدنش را نپوشاند.
منبع روایت : مرحوم شیخ حر عاملی وسائل الشیعه ج 3 ، ص 281

·        امام رضا (علیه السلام) درباره علت حجاب فرمود : حرام شد نگاه به موهای زنان برای آن که اگر موهای آنها در برابر مردان نامحرم آشکار شود باعث تحریک و جلب خواهد شد . ( و این جلب شدن مردان به زنان ) فساد و بی بند و باری را به دنبال دارد و سبب می شود که ( مردم ) در کارهای حرام وارد بشوند

منبع روایت : علل الشرایع ج 2 ص 287 باب 364

·        رسول خدا (صل الله علیه وآله وسلم) فرمودند : هر زنی که خود را معطّر سازد و از منزل خارج شود و از کنار گروهی بگذرد ، تا بوی او را دریابند وی زناکار است و هر چشمی که این زن را ببیند زنا کار است. 

منبع روایت : سنن نسائی : ج 8 ص 153 ، کنزالاعمال : ج 16 ص 383 شماره 45010

·        در روایت داریم که : رسول خدا (صل الله علیه وآله وسلم) فرمودند : هر زنی که خود را برای غیر شوهرش خوشبو و  آرایش کند ، خداوند نماز او را قبول نمی کند ، تا اینکه برای پاک ساختن خود از آن ، غسل کند چنانکه خود را از جنابت ، غسل می دهد.

 منبع : کافی : ج 5 ص50

·        رسول خدا (صل الله علیه وآله وسلم) فرمودند : وقتی زنی برای غیر از شوهرش خود را خوشبو کند مایۀ آتش  جهنم و باعث ننگ است.

منبع روایت : نهج الفصاحه ص 36 کنز العمال : ج 16 ص 381 شمارۀ 45001

·        رسول خدا (صل الله علیه وآله وسلم) فرمود: دو گروه اهل جهنم هستند از جمله زنان بد حجابی( که در ضمن اینکه پوشیده اند برهنه و عریانند) آنان برای فتنه و فریب مردان خود را آرایش و زینت می کنند و مانند کوهان شتر سبکسر ، موهای خود را بیرون می گذارانند . این زنان نه داخل بهشت خواهند شد و نه بوی بهشت به مشامشان خواهد رسید .

منبع روایت : کنز الاعمال : ج 16 ص 383 شماره 45013 ، و مانند آن : ج 16 ص .401

·        حضرت علی (علیه السلام) فرمود : بر شما لازم است لباس ضخیم ( در برابر نامحرم و بیرون ا ز منزل ) بپوشید . هرکسی که لباسش نازک است، دین او هم مثل لباسش ۰ضعیف و نازک است .

منبع روایت : وسائل الشیعه : ج 3 ص 35

·        رسول خدا (صل الله علیه وآله وسلم) فرمودند:خداوند هفت نفر را لعنت کردند که یکی از آنها مردی است که نسبت به پوشش و عفت همسرش بی توجه است.

منبع روایت : مستدرک الوسایل ، ج، 14ص291

·        امام علی (علیه السلام) فرمود : هر کس با دختران و پسران جوان شوخی کند (و بگو و بخند داشته باشد)قطعاً به زنا دچار می شود.

منبع روایت : مستدرک الوسایل ، ج، 14 ، ص331

·        امام علی(علیه السلام) فرمودند: عِفّوُا عَنْ نِساء النّاسِ تَعِفَّ نِساؤَکُمْ. نسبت به زنان مردم عفت داشته باشید تا نسبت به زنان شما عفت داشته باشند.

منبع روایت : الخصال، ص 55

·        از رسول خدا (صل الله علیه وآله وسلم) است که ایشان زنان را از رفت وآمد در وسط کوچه نهی می کردند و میفرمودند : زنان از وسط کوچه راه نروند (بلکه از کنار آن راه بروند)

منبع روایت : مستدرک الوسایل، ج14، ص280

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">