ارتفاع پست

اینجا ارتفاع پست، با وضو وارد شوید...

ارتفاع پست

اینجا ارتفاع پست، با وضو وارد شوید...

وبــسایـت ارتفاع پـــست...
ارتفاع پست

موسای مایی و عصای دیگرانی
یعنی شما آقای از ما بهترانی
از تو فقط چوپانیت را درک کردیم
پس حقمان است اینکه ما را می چرانی
دور از من و این گله های کوچ کرده
این جمعه هم،پیش خدا خوش بگذرانی

دیدگاه های شما
۳۱ تیر ۹۲ ، ۱۴:۲۰

جوابیه...!!؟

پی نوشت: در یکی از مطالب قبلی که نوشتیم؛ بنده خدایی جوابی دادن،اگه جوابشو نمی دادم رو دلم می موند، مثل این رشد روزه خواری و بی حجابی تو شهر که رو دلم مونده

نوشته بودند:

 باسلام

اول باید ببینیم روزه هستیم یا در ظاهر روزه ایم . . .

بعد بریم به سراغ دیگران!!!

البته حرف شما هم تا حدودی درسته! بعضیا میگن روزه بگیریم لاغر میشیم! بعضیا میگن به اندازه کافی لاغر هستیم، چرا روزه بگیریم! یه عده، هوا گرمه! یه عده، روزها خیلی طولانین! و هزار تا بهانه دیگه . . .

اما خیلی ها هم هستن که حسابی روزه می گیرن.

یاعلی . . .

اما حرف ما به این عزیز که گفتم اینجا بنویسم که دیگرانم بخونن:

وعلیکم. از بین فرمایشاتتون این "یا علی" رو منم پایم.
این که گفتید: ((اول باید ببینیم روزه هستیم یا در ظاهر روزه ایم))، ظاهر شرط باطنه جانم و مقدمه پس تا ظاهری نباشه باطنی هم...! ؛ ما ادعا نداریم که به قول شما حسابی روزه میگیریم اما روزه بی حسابم نمی گیریم، ما نه روزه میگیریم که لاغرشیم ،نه سلامت ونه نمی گیریم که ناخوش شیم و نا سلامت؛ صاحب روز و روزه مشخصه، فقط به عشق خودش، حتی اگه دما تهه تهه درجه سانتی گرادم باشه.

اما این دعوای ظاهرو باطن خوب جلوی نهی از منکرو گرفته هاااا

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۳۱
امیرعلی طلبه

روزه

vd

ci o

ci

روزه خوری

v

یا علی

نظرات (۷)

سلام بزرگوار
از مطلب شما استفاده کردیم
+ بروزیم با یک مطلب از امام خامنه ای
* منتظر نظراتون *
پاسخ:
خدا رو شکر.
۰۷ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۲۵ مصطفی طالبیـ

گفتم: هر رمضان ،که می آید، میگید ، دریای رحمته ، خواب وبیداریش عبادته، فرشته ها گروه گروه بین زمین و اسمون دررفت و امدن، شبای قدر که میشه ، زمین آماجِ نزول فرشته ها وملائکه است ،کو؟؟ پس چرا چشمای من نمیبینه ؟ چرا حس نمیکنم ؟؟

لبخند زد...

گفتم بایدم بخندی! سر کاریم دیگه، نه ؟؟

دستشو گذاشت رو دستش و باز لبخند زد...

نگاهش، مثل نگاه یه آدم بزرگ بود به یه بچه نق نقو، لجم گرفت ...گفتم: پس کو.... چرا من فرشته های شب قدرو ندیدم؟! چرا  از ماه رمضان جز گرسنگی و تشنگی و سحرهای چرب وچیلی و افطارهای لذیذ ندیدم ؟؟ چرا ...

گفت: یه بطری شیشه ای، اگه دربش، محکم پلمپ بشه، بندازیش تو دریا! تو اقیانوس! سهمش از اقیانوس و دریا چیه؟ جز انعکاس تصویر دریا ؟ شاید یه قطره، بعد سالها غلط خوردن تو آب، نصیبش بشه، شایدم همونم نشه....

برادر! ما روحمونو، تو این بطری دنیا اسیر کردیم... درشو هم، محکم با نفس پرستی ودنیاپرستی و شهوت پرستی و دنیا طلبی و غرور و تکبر و حسد و... گذاشتیم ....این روح را اگه تو دریای روزه داری.... اقیانوس شب قدر.... هفت دریای رمضان هم  بیندازند.....، سهمش از همه این معارف الهی و بشری، بعد یه عمر شیعه بودن ... چیه؟ هنر کنیم، انعکاس ماه رمضان و یک قطره کوچیک از این ماه ، را با خودمون از این دنیا ببریم...یا نبریم  ...گفت...گفت...و گفت

گفتم: هوم...!

گفت: بشکن و بچش....همین

رفت.... و (من) رو با خودش، برا همیشه برد .....حالا سالهاست، به این بطری دنیا سنگ و لگد می زنم ... تا بشکنه... هر چی سنم بالاتر میره ...اون محکمتر و من بی دست و پاتر میشم ... یعنی می شکنه تا بچشم ...خدا؟

پاسخ:
واقعا وثال عالی بود، دقیقا زدین تو خال
به قول حاج منصور که می گفت:"از ما عجیب نیست دعایی نمیرسد، از تحبس الدعا که صدایی نمیرسد؛ما تحبس الدعا شده ی نان شبهه ایم،هرجا که شبهه هست صدایی نمیرسد."
سلام
پاسخ به حقی بود
بروزم با یه نکته ی اخلاقی
یا علی...

سلام همسنگری یه وب ساختم می خواستم به ما سر بزنید و نظر بدهید
یا حق

پاسخ:
به روی چشم
۰۳ مرداد ۹۲ ، ۱۴:۴۷ زندگی یعنی...
جالبه!!!!!!!
پاسخ:
جالبتر هم میشه!

سلام .عالی بود داداش.به ما هم افتخار بدین

باسلام مجدد

از کسانی که همیشه به باطن نگاه می کنند و ظاهر رو نفی می کنند نیستم و نه از کسایی که ظاهر نگرند و باطن رو رها کردن و میدونم که خیلی ها در ظاهر روزه اند و خیلی ها علاوه بر ظاهر در باطن هم روزه دارند و منظور اصلی ام از باطن در نظر قبلم خود باطن و نفس و وجدان نیست و منظورم روزه چشم و گوش و دهانه . . .

خودم رو میگم وقتی روزه ام، دقت میکنم که بقیه اعضاء و جوارهم هم روزه باشن، اما موفق بودن در این کار مهمه، که چقدر موفق بودم علاوه بر آب و غذا نخوردن، جلوی چشم و گوش و زبونم رو بگیرم.

و در مورد اینکه ظاهر لازمه باطنه، شکی دراین حرف نیست و از رفتار ائمه این حرف  کاملا معلومه. چه بسا افرادی که در خفاء گناهی داشتند و در نزد ائمه ظاهری نیکو داشتن.

و اینکه نمازجماعت را قرار داده اند، برای این است که مشخص شود  چه کسانی در ظاهر هم که شده نماز می خوانند و نماز گزاران را نشان می دهد و حال اگر نماز جماعت ها کم رنگ شده، برای این است که برای بعضی ها این امر مهم نیست.

دعا بفرمایید توفیق روزه دار واقعی بودن رو داشته باشیم.

یاعلی . . .

پاسخ:
سلام
دعا کنیم همه شهر روزه دار بشن.
یاعلــــــــــــــــــــی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">