ارتفاع پست

اینجا ارتفاع پست، با وضو وارد شوید...

ارتفاع پست

اینجا ارتفاع پست، با وضو وارد شوید...

وبــسایـت ارتفاع پـــست...
ارتفاع پست

موسای مایی و عصای دیگرانی
یعنی شما آقای از ما بهترانی
از تو فقط چوپانیت را درک کردیم
پس حقمان است اینکه ما را می چرانی
دور از من و این گله های کوچ کرده
این جمعه هم،پیش خدا خوش بگذرانی

دیدگاه های شما

ستاد حسن روحانی در واکنش به افشاگری های تکان دهنده دکتر علی باقری معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی، علیه اقدامات تیم مذاکره کننده دولت اصلاحات؛ اقدام به انتشار بیانیه ای کرده است که بیش از پیش نادرست بودن ادعاهای روحانی و همفکرانش درباره عملکرد شان در سالهای گذشته را تایید می کند.

به گزارش رجانیوز، در بخشی از این بیانیه در پاسخ به اظهارات علی باقری در دانشگاه تهران که برخی از اقدامات غیر هماهنگ شده تیم حسن روحانی با رهبر انقلاب در مذاکرات با غربی ها افشا شد، آمده است:

"جناب آقای دکتر باقری در بخشی از اظهاراتشان به گونه ای سخن گفته اند که گویا اقدامات شورای عالی امنیت ملی و دبیر آن در زمان مسوولیت دکتر حسن روحانی، در پرونده هسته ای با کسب نظر از مقام معظم رهبری نبوده است. خوب است ایشان به این سوال پاسخ دهند که مگر شما، بعنوان مذاکره کنندگان فعلی پرونده هسته ای ایران، اجازه دارید تا بدون هماهنگی و تایید رهبری نظام، تصمیم مهمی اتخاذ کنید که مذاکره کنندگان قبلی اینکار را انجام داده باشند؟!"

این ادعای عجیب در حالی بیان می شود که اظهارات آشکار رهبر معظم انقلاب در چندین برهه در دیدار با اقشار مختلف مردم به خوبی روشن می سازد در شرایط کنونی ستاد آقای روحانی چقدر راحت، ادعاهای خلاف واقعیت را مطرح می کند تا جای حقیقت و "آنچه که دوست دارد" را در افکار عمومی تغییر دهد.

به عنوان مثال رهبر معظم انقلاب در 13 دی 1386 در جمع داشجویان استاد یزد با اشاره به عقب نشینی های صورت گرفته از طرف مسئولین مذاکره کننده پرونده هسته ای در دولت اصلاحات، فرمودند:

"من همان وقت هم در جلسه‌ى مسئولین - که از تلویزیون پخش شد - گفتم اگر چنانچه بخواهند به این روند مطالبه‌ى پى‌درپى ادامه بدهند، بنده خودم وارد میدان میشوم؛ همین کار را هم کردم. بنده گفتم که بایستى این روند عقب‌نشینى متوقف شود و تبدیل بشود به روند پیشروى، و اولین قدمش هم باید در همان دولتى انجام بگیرد که این عقب‌نشینى در آن دولت انجام گرفته بود؛ و همین کار هم شد."

اما این پایان کار نبود و رهبر معظم انقلاب در 3 مرداد 1391 در جمع کارگزاران نظام با اشاره مجدد به این مساله فرمودند:

"در هر برهه‌اى که ما در مقابل جبهه‌ى دشمن انعطاف نشان دادیم و با توجیه‌هائى عقب‌نشینى کردیم - مثلاً یک وقت گفتیم بگذارید بهانه را از دست دشمن بگیریم، یک وقت گفتیم بگذارید سوءظن دشمن را از خودمان زائل کنیم - دشمن مواضع گستاخانه‌ترى علیه ما گرفته. در آن روزى که ادبیات مسئولین ما آلوده شد به حرفها و تعبیرات تملق‌آمیز نسبت به غرب و فرهنگ غربى، در آن روز اینها ما را «محور شرارت» معرفى کردند! چه کسى؟ آن کسى که خودش مجسمه‌ى شرارت بود. رئیس جمهور قبلى آمریکا - مجسمه‌ى شرارت - ایران اسلامى را «محور شرارت» معرفى کرد! این کِى بود؟ آن وقتى که ما در ادبیات خودمان، در اظهارات خودمان، حرفهاى تملق‌آمیز نسبت به غرب و نسبت به آمریکا و اینها را تکرار میکردیم. اینها اینجورى‌اند. در همین قضیه‌ى هسته‌اى، آن وقتى که ما با اینها همراهى کردیم و عقب‌نشینى کردیم - البته براى ما تجربه‌اى بود، اما این واقعیت است - اینها جلو آمدند؛ اینقدر جلو آمدند که من در همین حسینیه گفتم اگر بنا باشد که این روال از سوى آنها ادامه پیدا کند، من خودم وارد قضیه خواهم شد؛ و وارد قضیه شدم؛ ناچار شدیم؛ اینها کار ما نیست."

ایشان در ادامه با اشاره به جزییاتی در این باره تصریح کردند:

"عقب‌نشینى‌ها آنها را گستاخ‌تر کرد، طلبکارتر کرد. یک روزى بود که مسئولین ما قانع بودند که اجازه بدهند ما ۲۵ سانتریفیوژ در کشور داشته باشیم؛ آنها گفتند نمیشود! اینها قانع شدند که ۵ تا سانتریفیوژ داشته باشیم؛ باز هم گفتند نمیشود! مسئولین ما قانع شدند که ۳ تا سانتریفیوژ داشته باشیم؛ باز هم گفتند نمیشود! امروز گزارش را شنیدید، یازده هزار سانتریفیوژ داریم! اگر ما آن عقب‌نشینى‌ها را، آن انعطافها را ادامه میدادیم، امروز از پیشرفت هسته‌اى که هیچ خبرى نبود، به این نشاط علمى هم که در چند سال اخیر در کشور وجود پیدا کرده - این حرکت علمى، این جوانها، این ابتکارات، اختراعات، پیشرفتهاى گوناگون در بخشهاى مختلف - قطعاً لطمه میخورد؛ چون اولاً نسبت به هر یک از آنها ممکن بود یک بهانه‌اى بیاورند؛ ثانیاً حرکت هسته‌اى و صنعت هسته‌اى، نماد پیشرفت یک کشور است. این هم یک واقعیت دیگر است."

گفتنی است پیش از این تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس نیز تاکید کرده بود که "میوه اشغال عراق را در مذاکرات هسته ای از دستان (حسن روحانی) مذاکره کننده هسته ای ایران گرفتیم."

در مجموع به نظر می رسد بیانیه ستاد حسن روحانی مبنی بر اینکه اقدامات صورت گرفته از سوی تیم مذاکره کننده هسته ای در زمان اصلاحات، با هماهنگی رهبر انقلاب صورت گرفته است یک فرار به جلوی ناشیانه و ایجاد هیاهو و جنجال برای گم شدن حقیقت است زیرا مقایسه کوتاهی بین مواضع آشکار رهبر معظم انقلاب  و ادعاهای صورت گرفته از سوی حسن روحانی نشان می دهد در آن برهه دقیقا چه اتفاقاتی افتاده است و در شرایط فعلی که دوگانه "مقاومت- سازش" در عرصه سیاست خارجی بیش از هر زمان دیگری خود را نشان می دهد، رای مردم می تواند برای همیشه تکلیف جریان سازش در عرصه دیپلماسی را تعیین کند.

مطلب مرتبط:

علی باقری چند هفته قبل پاسخ سخنان امروز روحانی را چگونه داد!؟/ ماجرای عملکرد شورای عالی امنیت ملی وقت خلاف خواست رهبر انقلاب + فیلم و

PDF


کد خبر:159255 -

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">